Header Ads

Header ADS
-Reklam Alanı-

İnternet Üzerinden Satış Yapmak

-Reklam Alanı-
- Reklam Alanı -
Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi ve yazı
İnternet Üzerinden Satış Yapmak
İnternet üzerinden ürün satışı yapmak çok kolay. Şirket yada firma kurmanıza gerek kalmadan ürün satışı yapmak isteyenler için pazar yerlerini araştırdık. Hem ek iş hemde kendi işini kurmak isteyenler için bulunmaz bir fırsat olan pazar yerleri girişimcilere para kazanma imkanı sağlıyor.
e-ticaret platformu olan pazar yerleri, evde ürettiğini satmak isteyenleri, ürünlerini online dünyaya açmayı hayal edenleri büyük markalarla aynı yerde milyonlarca kullanıcıyla buluşturuyor. Bugüne kadar yüz binlerce girişimci bu sayede işlerini geliştirdi.
Girişimci ve KOBİ’lerin bulundukları sektörde sağlıklı bir biçimde büyüyüp yeni ekonomi düzenine uyum sağlayarak gelişmeleri için e-ticarete entegre olmaları büyük önem taşıyor. Bu anlamda internet üzerinde satış imkanı sağlayan pazar yerleri KOBİ’lerin iş geliştirmelerine önemli katkılar sunuyor. Pazar yerleri, bir bakıma ticarette fırsat eşitliği sağlayarak herkes için yeni iş olanakları yaratan platformları oluşturuyor.
Türkiye pazarında yerel oyuncuların yanında son dönemde Amazon, Alibaba gibi dünya devleri de rol almaya başladı. Pazar yerleri, evde ürettiğini satmak isteyenleri, kendi mağazasındaki ürünleri online dünyaya açmayı hayal edenleri, büyük markalarla aynı yerde milyonlarca kullanıcıyla buluşturuyor. Girişimci olmak, kendi işini yapmak çok değerli ancak pek çok sorumluluğu da beraberinde getiriyor.
Platformlardan bir kısmı gerekli noktalarda KOBİ’lere mentorluk da yapıyor, performanslarını takip edip envanter yönetimi için yönlendirme sağlıyor. Biz de Türkiye’nin önde gelen pazar yerlerinin girişimcilere sunduğu fırsatları araştırdık.
KADINLARA FIRSAT EŞİTLİĞİ
Hepsiburada e-ticaret platformu, milyonlarca müşteri ve 10 binlerce iş ortağıyla büyük bir ekosistem. 35’ten fazla kategoride 22 milyon ürün çeşidini müşterilerle buluşturan platformun aylık 102 milyon ziyaretçisi bulunuyor. Hepsiburada, bugün geldiği konumuyla Doğu Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Rusya’yı kapsayan bölgede en büyük e-ticaret şirketi konumunda. 2015 yılında hayata geçirilen pazar yeri modeliyle girişimciler hiçbir maliyet ödemeden Hepsiburada’nın tüm teknoloji altyapısından, pazarlama ve operasyon gücünden yararlanıyor, ürünlerini kolaylıkla müşterilerine sunabiliyor.
Aynı zamanda, Hepsiburada Pazaryeri üyeleri, mağaza açmak için ayrı bir ücret ödemiyor, Hepsiburada’nın yaptığı tüm banka anlaşmalarından yararlanabiliyor. Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Mutlu Erturan, şu bilgileri veriyor:
KOBİ’LERE MENTORLUK YAPIYOR
Türkiye’nin ilk online pazar yeri olan Gitti Gidiyor, 2011 yılında global e-ticaret devi eBay’in çatısı altına girdi. 100 bin satıcı ve 23 milyon kayıtlı kullanıcıya sahip site, bireysel satıcılar, KOBİ ve büyük işletmelerin mağaza açıp işlerini büyüttüğü bir alışveriş platformu.
GittiGidiyor Ticari Direktörü Bülent Elçin, süpermarketten anne-bebeğe, teknolojiden evcil hayvan ürünlerine 50 kategoride 15 milyon ürün çeşidine sahip olduklarını söylüyor. Elçin, 2018’de önceki yıla göre platformda en çok büyüyen ilk beş kategorinin yapı market, otomobil-motosiklet aksesuarı, ofis-kırtasiye, evcil hayvan ürünleri ve kitap olduğuna dikkat çekiyor. Bunların yanı sıra anne-bebek, kozmetik ve kişisel bakım, elektronik ve evcil hayvan ürünlerine ciddi bir talep olduğunu belirtiyor. Elçin, “KOBİ’lerin e-ticarete atılmaları için gerekli olan muhasebe uygulamaları, teknolojik entegrasyonlar gibi konularda çözüm ortakları önermenin yanı sıra eğitim sonrasında desteğimizi de sürdürüyoruz. KOBİ’lere mentorluk yapıyor, performanslarını takip edip envanter yönetimi için de yönlendirme sağlıyoruz” diyor.
DOĞRUDAN ÖDEME SİSTEMİ
Akakçe, tüketicinin doğru ürün, doğru satıcı ve ucuz fiyata hızlı şekilde ulaşmasını sağlamayı amaçlayan bir online alışveriş platformu. Tüketici bir ürün almak istediğinde Akakçe’ye girerek çok farklı satıcılar ve e-ticaret platformları arasından en ucuz fiyatları ve güvenilir satıcıyı görüp buna göre karar verebiliyor. Sitede elektronikten ev ve ofis araçlarına, anne-bebekten kozmetik ve spora kadar çok geniş bir ürün yelpazesi mevcut.
Akakçe Genel Müdürü Koray Karataş, son dönemde makro ekonomik koşullar neticesinde tüketicinin süpermarket alışverişinde de interneti tercih etmeye başladığını ifade ediyor. Karataş, “Artık çayı, şekeri bile internetten alıyorlar. E-ticareti hızlandırmak için Akakçe Kolay Sipariş’i devreye aldık. Bu model ile girişimciler hızlı ve pratik bir şekilde ürünlerini Akakçe’de listeleyerek satış yapmaya başlıyor. Doğrudan kendi ödeme sistemlerini kullanarak Akakçe’de satışlarını gerçekleştiriyorlar” diyor.
Pazar yerleri, büyük zincir perakendeciler, önemli e-ticaret siteleri Akakçe’de listelenerek fiyat rekabeti içine giriyor. Bu yıl sonunda 30 milyon aylık ziyaretçi hedeflediklerini belirten Koray Karataş, platform üzerinden yılda 175 milyon dolardan fazla e-ticaret hacmi gerçekleştiğini vurguluyor.
İSTANBUL DIŞINA AÇILACAK
Mobilya satmak isteyen şahıs ve kurumların ihtiyaçlarını mevcut pazar yerleri çözemezken, offline tarafta satabilecekleri mecralar ederlerinin çok altında bedel veriyor. Alıcılar için ise ürün bulmak, alım için detayları netleştirmek ve nakliyeyi çözmek alışverişi zorlaştırıyor. Dekopasaj, ikinci el mobilya odaklı, ‘uçtan uca’ modelle kurgulanan bir pazar yeri. Lojistik servisi, taksitli ödeme, kürasyon, konsinye satış gibi hizmetlerle ikinci el mobilyaların satışını sağlıyor. Toplamda 120 binden fazla üyeleri bulunduğunu belirten Dekopasaj Kurucusu ve CEO’su Emir Tümen, ayda binin üzerinde satış gerçekleştiğini söylüyor. Çok yakında mobil uygulamanın hayata geçeceği bilgisini de veriyor. Tümen, “Bu sayede satıcılar ürünlerinin fotoğraflarını yükleyip birkaç dakika içinde ilan oluşturabilecek. Şu an kullanıcılar yalnızca İstanbul’dan satış yapabiliyor. Önümüzdeki dönemde Ankara ve İzmir’den de satış yapılabilecek” diye konuşuyor.
İnternet üzerinde satış imkanı sağlayan siteler
1- Akakçe: Tüketicinin doğru ürün, doğru satıcı ve ucuz fiyata hızlı şekilde ulaşmasını sağlayan bir online alışveriş platformu.
2- Dekopasaj: Türkiye’nin ilk ve tek ikinci el mobilya odaklı, ‘uçtan uca1 modelle kurgulanan bir pazar yeri. Lojistik servisi, taksitli ödeme, kürasyon, konsinye satış vb. hizmetlerle ikinci el mobilyaların satışını sağlıyor.
3- GittiGidiyor: 100 bin satıcı ve 23 milyon kayıtlı kullanıcıya sahip site, bireysel satıcılar, KOBİ ve büyük işletmelerin mağaza açıp işlerini büyüttüğü bir alışveriş platformu. Süpermarketten anne-bebeğe, teknolojiden evcil hayvan ürünlerine 50 kategoride 15 milyon ürün çeşidine sahip.
4- Hepsiburada: Hepsiburada Pazaryeri’nde 17 binden fazla işletme, büyük marka, KOBİ ve girişimciler ürünlerini sunabiliyor.
5- Modacruze: İkinci el kıyafetlerin satışa sunulduğu bir pazaryeri olarak hizmet veriyor. Outlets özelliği ile hem yeni ve etiketli ürün satacak hem de mağazaların ürünlerini kullanıcılarıyla buluşturacak.
6- Modanisa: Muhafazakar giyim tarzına yönelik satış yapılan sitede dünyanın dört bir yanından 16 milyon ziyaretçiye ulaşılıyor.
7- Sahibinden.com: Emlak, vasıta, ikinci el, sıfır alışveriş ve hizmetler başta olmak üzere pek çok farklı kategorilerde güncel ilanlar bulunuyor.
8- Trendyol: Müşterilerine moda, elektronik, ev & mobilya, gıda, anne-çocuk, kozmetik gibi kategorilerde yılda 150 milyondan fazla ürünü ulaştırıyor.
SABRİCAN ZAİM PAYMES KURUCU ORTAĞI
“Yeni nesil ödeme platformu kurduk”
“Paymes olarak 2017 yılında kuruluşumuzdan itibaren altyapısını geliştirdiğimiz linkle ödeme platformuyla sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde alıcı ve satıcının bir mesajlaşma uygulamasını kullanarak kolayca alışveriş yapmasını sağlıyoruz. Bir fintech şirketiyiz.
Güvenli alışveriş hizmeti sunmanın yanı sıra kullanıcıyı doldurulması gereken uzun formlardan ve teknik detaylardan kurtararak son derece kolay ve etkili yeni nesil bir ödeme platformu sunuyoruz. Facebook, Messenger, Instagram, Telegram, Etsy uygulamaları üzerinden hizmet veriyoruz.”
BURCU TUVAY
Blogger tarafından desteklenmektedir.